خانه هوشمند

همه چیز درباره الکسا

الکسا چیست؟

الکسا دستیار مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی و محاسبات ابری شرکت آمازون است که در بلندگوهای هوشمند Echo و سایر دستگاه‌های دارای قابلیت صوتی تعبیه شده است. هنگامی که الکسا را ​​راه اندازی کردید، می توانید در مورد آب و هوا، ترافیک، اخبار و موارد دیگر از الکسا سوالاتتان را بپرسید. همچنین می توانید از الکسا برای پخش موسیقی، تنظیم آلارم و کنترل دستگاه های خانه هوشمند خود استفاده کنید.

میتوانید انواع فرمان های صوتی خود را به این دستیار صوتی بازگو کنید.

ایمن پارس لاهیجان

بگویید الکسا

اکنون می توانید از دستگاه آمازون اکو بخواهید که به درخواست های شما پاسخ دهد. همچنین می‌توانید کلمه wake را از Alexa به Amazon، Echo یا هر کلمه دیگری که دوست دارید با استفاده از برنامه Alexa از طریق تنظیمات تغییر دهید. تنظیمات دستگاه آمازون شما میتواند به صورت مثلاً WAKE MAHSA باشد. همچنین می‌توانید دستگاه Amazon Echo را به بلندگوهای خارجی، برنامه‌های موسیقی و سایر دستگاه‌های اکو در خانه‌ هوشمندتان متصل کنید.

مکان دستگاه اکو خود را تنظیم کنید

همانطور که قبلاً گفتیم، باید مکان قرارگیری دستگاه اکو خود را انتخاب کنید. هنگامی که مکان را تعیین کردید، باید مکان خود را در Amazon Echo خود وارد کنید. مکان می تواند آدرس خانه یا کد پستی شما باشد. وقتی از الکسا در مورد آب و هوا می پرسید، به شما کمک می کند توضیحات دقیقی در مورد آب و هوا و ترافیک و… دریافت کنید. تنظیمات مکان را می توان با انتخاب Devices تغییر داد. نام گوینده؛ و مکان دستگاه را در این قسمت میتوانید ویرایش کنید.

ایمیل و تقویم خود را اضافه کنید

الکسا، دستیار آمازون می تواند به روز رسانی های اخیر را برای شما ارسال کند و رویدادهای آینده را به شما یادآوری کند و در مدیریت برنامه به شما کمک کند. برای دریافت این مزایا، باید حساب ایمیل خود را از طریق اپلیکیشن الکسا پیوند دهید. به تنظیمات بروید؛ تقویم و ایمیل؛ و سپس مایکروسافت، مایکروسافت اکسچنج، گوگل و اپل را انتخاب کنید.

سرویس پخش موسیقی دلخواه خود را تنظیم کنید

وقتی آمازون اکو راه‌اندازی شده است می‌توانید به موسیقی گوش دهید، اما اگر می‌خواهید به Apple Music، Spotify، iHeartRadio، Pandora یا سایر سرویس‌های پخش گوش دهید، باید این سرویس را پیوند دهید. برای افزودن یک سرویس پخش موسیقی، به تنظیمات بروید. موسیقی و پادکست و یک سرویس اضافه کنید. پس از اینکه خدمات پخش موسیقی را پیوند دادید، می گویید “Alexa, play music” و دستگاه موسیقی را از سرویس پخشی که انتخاب می کنید پخش می کند.

به الکسا کمک کنید صدای شما را بهتر تشخیص دهد

زمانی که الکسا شما را کمی بهتر بشناسد، پاسخ های شخصی تری را در اختیار شما قرار می دهد. شما باید یک نمایه صوتی تنظیم کنید تا الکسا صدای شما را از سایر کاربران خانه شما متمایز کند. برای اینکه آمازون الکسا صدای شما را بشناسد، به اپلیکیشن الکسا در گوشی هوشمند خود بروید و تنظیمات را باز کنید. تنظیمات حساب؛ صداهای شناسایی شده، و با دنبال کردن پیام‌های درخواستی روی صفحه و خواندن هر چهار عبارت با صدای بلند، یک نمایه صوتی ایجاد کنید. سپس می توانید از الکسا بپرسید که من کی هستم؟ و به شما خواهد گفت که چه کسی صحبت می کند. همچنین می توانید صدای سایر اعضای خانواده خود را اضافه کنید.

حالت پیگیری یا follow-up mode را فعال کنید

هنگامی که چندین دستور به الکسا داده می شود، به سادگی می گوید: “هوم، من در مورد آن چیزی نمی دانم.” اما با فعال بودن حالت پیگیری، می‌توانید بدون گفتن «الکسا» هر بار سؤالات خود را پشت سر هم بپرسید. می‌توانید آن را به سادگی با گفتن «الکسا، حالت پیگیری را فعال کنید» فعال کنید. در واقع این قابلیت برای جلوگیری از استفاده مکرر صدا کردن الکسا میباشد و صحبت با این دستیار صوتی را بسیار محاوره تر مینماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *