خانه هوشمند

خانه هوشمند چیست؟

خانه‌ی هوشمند چیست؟
این سوال به ظاهر ساده پاسخ‌های متفاوت زیادی می‌تواند داشته باشد. به طور خلاصه می‌توان گفت “خانه هوشمند” یک محل اقامت مجهز به مجموعه‌ای از دستگاه‌های مختلفی است که کارهایی که معمولا انسان‌ها انجام می‌دهند را به طور خودکار بر عهده دارند. برخی از این دستگاه‌ها به این هدف ساخته شده‌اند و برخی دیگر نیز این قابلیت بعدا به آنها اضافه شده است و صاحبان خانه با استفاده از برنامه‌ها، دستورات صوتی یا با استفاده از هوش مصنوعی آنها را اداره می‌کنند. برای برخی از صاحب خانه‌ها، تبدیل یک خانه‌ی معمولی به خانه هوشمند یا ساختمان هوشمند می‌تواند به سادگی خرید یک اسپیکر باشد. برای برخی دیگر نیز خانه هوشمند شامل اتصال چندین محصول متفاوت از جمله اسپیکرها، دوربین‌ها، کامپیوتر، تلفن‌های هوشمند، تبلت، تلویزیون، سیستم امنیتی، لوازم خانگی و غیره است.
تکنولوژی خانه هوشمند و ساختمان هوشمند که اغلب به آن اتوماسیون خانگی نیز گفته می‌شود، با امکان کنترل دستگاه‌های هوشمند و اغلب از طریق یک برنامه در گوشی تلفن یا سایر دستگاه‌های متصل به اینترنت، امنیت، آسایش، راحتی و بهره‌وری انرژی را برای صاحب خانه فراهم می‌کند. بعلاوه بخشی از اینترنت اشیاء و دستگاه‌ها، سیستم‌های خانگی هوشمند اغلب با یکدیگر کار می‌کنند و مصرف داده‌ها را بین خود تقسیم می‌کنند و عملکرد این دستگاه‌ها کاملا بر اساس تنظیمات صاحبان خانه خواهد بود.

ایمن پارس لاهیجان

مزایای خانه هوشمند
نصب سیستم تکنولوژی خانه هوشمند راحتی افراد ساکن در خانه را فراهم می‌کند. به جای کنترل لوازم خانگی، ترموستات، روشنایی و سایر تجهیزات با استفاده از دستگاه‌های مختلف، صاحبان خانه می‌توانند همه‌ی آنها را تنها با استفاده از یک دستگاه کنترل کنند که معمولا این دستگاه یک تلفن هوشمند یا تبلت است. از آنجایی که آنها به یک دستگاه قابل حمل متصل می‌شوند، کاربران می‌توانند در مورد اشکالات موجود در خانه اعلان و به‌روزرسانی‌ها را دریافت کنند. برای مثال، زنگ در هوشمند به صاحبان خانه امکان می‌دهند زمانی که در خانه نیستند افرادی که زنگ در را به صدا درآورده‌اند، ببینند و با آنها تماس بگیرند. کاربران می‌توانند درجه حرارت داخلی، روشنایی و لوازم خانگی را نیز تنظیم و کنترل کنند.
با هزینه‌ی راه‌اندازی سیستم هوشمند، صاحبان خانه می‌توانند صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌های خانه داشته باشند. بعلاوه از لوازم خانگی و تجهیزات الکترونیکی می‌توان با کارآیی بیشتری استفاده کرد و هزینه‌های انرژی را کاهش داد. از مزایای خانه‌ هوشمند و ساختمان هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • صرفه‌جویی در انرژی و هزینه‌ها
  • زندگی با سطح آسایش هرچه بیشتر با اسمارت هوم‌
  • امنیت در بالاترین سطح در خانه هوشمند
  • نظم در رسیدگی به امور خانه در اسمارت هوم
  • سرگرم‌کننده بودن فضای خانه‌های هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *